01 mars 2009

Nadine

Mitt "lilla" projekt börjar arta sig. Jag började sticka sidobanden/axelbanden för några dagar sedan och är nu klar med ett av dem som jag stäckt ut ordentligt idag.



Band nummer två påbörjades alldeles nyss i badkaret. Man kan sticka små grejer i badkaret. badkaret är annars perfekt för att lyssna på ljudbok. Just nu är det Denise Mina - Vargtimmen. Jag är på cd nr 2 nu och börjar komma in i den. Visst är ljudböcker ett utomordentlig påhitt. Nu behöver man ju inte välja mellan att läsa och att sticka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

opps jag hamnade på fel inlägg så nu får det bli två.

teresa sa...

Nadine ser så fin ut på bilden. Börjar förstå att den där boken är speciell - ett mönster av den fanns ju i senaste Interweave o det ville jag genast sticka.

The Willow Fairy sa...

Den är boken är väl värd sina pengar. Inte så värst dyr, heller strax över 200 på Adlibris. Den innehåller 18 modeller varav jag vill sticka 6st idag och 5 imorgon. Resten är inte alls dumma, men kanske inte riktigt i min sak. Det finns dessutom en massa små tips och utförliga redogörelser om de olika konstruktionerna