11 mars 2009

Våryra igen

Oj vad det är mkt vår idag, sol och vårdoft i luften. Inte mkt stickat idag, men väl städat och fotat.

Städning är absolut ingen favoritsyssla, men ibland är det nödvändigt, idag och större delen av denna veckan har det varit nödvändigt, men det blev inte av förrän idag. Tar väl inte så lång tid egentligen, vi har ju bara 80 kvadrat att städa och vi är två, men tummen sitter långt in ibland.......

Fotokavalkad.....

Först ut: Hasselhängen, kanske inte syns så bra på bild, men lyste juvligt i morgonsolen på väg till jobbet. Jag råkade ha kameran i väskan så det blev en liten fotostund på vägen hem.



Hemma på gården står dessa söta små snödroppar som ju ser absolut vackrast ut underifrån. Man borde odla dem på en hylla.....










Krokusarna har också kommit långt.







Och innanför dörren låg en avi till ett helt stort paket med ulliga saker även silke och alpacka fanns med i paketet från Tina






Och igår hämtade jag ett annat roligt paket från AdLibris, så nu vet jag precis vad jag ska roa mig med till helgen

4 kommentarer:

fale artut sa...

Jag fick precis samma bok idag!
Ska titta mera i den sen!
Säg till om du hittar nåt himla bra!

The Willow Fairy sa...

Har redan hittat en intressant sak och det är att hon rekomenderar tvåtrådigt till spetsstickning, har skummat större delen av boken.

Rosenvante sa...

Oh, va jag blir avis när jag ser dina bilder. Här är det blötsnö, hur trist som helst. Vi som hade så våraktigt hela helgen. Nåja våren kommer nog hit också. Visst känns det som den här vintern har varit extra lång.
Städa är inget kul men resultatet gillar jag och som du säger det tar ju inte så lång tid att svepa av det värsta. Vilket härligt paket du fick. Jag hade bråttom till brevlådan för jag skulle få garn från auktionen på tradera idag, men posten svek, kanske i morgon. Har vunnit 2 auktioner till ikväll så nu har jag garn till vansinne, ska sluta handla ett tag nu.

teresa sa...

Närbilden på en snödroppe är underbar!! Vill liksom bara krypa in i den...