10 mars 2009

Vår i luften

Alla bloggar om vår och vårtecken. Alla är trötta på vintern. Idag har det varit mestadels soligt och det är ljust när man åker till jobbet och ljust på hemvägen och fortfarande ljus kvar när man kommer hem och kan fota..... HÄRLIGT MED VÅR.........

Känns som det rör lite på sig i mina små projekt nu. Brillatoppen börjar likna en topp! bara ett brett band i midjan kvar.


Blåmesen liknar just nu mest en liten prinskrona med fem små toppar. det ska bli ett par sockar, mönster från drops,fast mina ben ska bli lite längre. dessa är bara 12cm jag vill ha 20cm. Jag tror garnet räcker till det. Jag har lite färre maskor/10 cm än de har, men jag fixar till det på en höft....



De riktiga blåmesarna sitter på utsidan och sjunger för fulla muggar just nu vilket de faktiskt hållit på över en månad fast maan kanske inte alltid tänkt på det eftersom det varit mörkt och tyst när man kommit hem tidigare. Men jag tänkte på det en dag när jag var hemma och förkyld för ungefär en månad sedan och stapplade bort till apoteket att det faktiskt var mkt fågelsång.

Snödropparna har ocksåblommar en tid fast jag inte fått tummen ur och fota.... man borde ha kameran med sig oftare...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint garn, det blågula!

Hos mig bloggas det i alla fall inte om vår, för här finns inte minsta skymt av den. Snön har vräkt ner i flera dagar och verkar inte ha en tanke på att sluta. Det börjar kännas som att jag bor på Nordpolen... :)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Visst är det vår i luften, garnet ser så fint ut.

Rosenvante sa...

Mysigt garn blåmesen. Vår trodde jag också vi hade på gång, men idag har det snöat hela dagen. Snödropparna blommar även här och tulpaner och påskliljor var på gång upp, bara den inte fryser bort nu.

Elisabeth sa...

Vackert blåmes-garn, mycket finare än mitt. Och vilken fantastisk grön farg på toppen! I Uppsala forsar snön ner - men jag gillar snö, det blir rent, vitt och vackert. Men det blir bra med vår också, när den kommer litt utpå och allt blir grönt. Första delen av våren - nja...

Monica Hansen sa...

Brilla är ett ljuvligt garn! fin blogg du har, tack för tipset im ginsten:)

mc-chick sa...

Blåmessockorna kommer nog bli kanonfina!!!

fale artut sa...

Garnet är jättefint! Är det entrådigt?

fale artut sa...

Kardar Du ull själv?

The Willow Fairy sa...

Blåmesen är entrådig massamull, tror det blir rätt tunna sockar, kanske till och med lite för tunna. mönstret är väldigt enkelt. Får se hur det blir.

The Willow Fairy sa...

Kan man undvika att karda så gör jag det, men jag har kardat en ansenlig mängd ull i mina dar, både på handkardor och trumkarda (Drum Carder i fri översättning). Nu har jag bara handkardor, men de fungerar de med.