22 mars 2009

Härlig Söndag

Mitt lilla Monster och jag
Vi har vart ute idag

Tyvärr ingen bild, glömde kameran när vi skulle iväg - orutin. Ska lägga in en liten bild på monstret i morgon. Av någon anledning har jag alla bilder på jobbet.

Vädret blev inte så bra idag som vi trodde, men det räckte för att åka fram och tillbaka till min föräldrar. Hon skulle nog blåneka, men jag tror mamma var lite stolt i alla fall, för kameran kom fram väldigt snabbt när vi skulle åka.

Här blir det istället bilder på en för mig helt ny grej. Bambu.... halt, flygigt och underbart glansigt.


Ska spinnas ihop med silke för att hoppas jag bli ett garn som kan stickas med ca 10m/10cm utan att se allt för glest ut (det är ju inte så ulligt). ca 600m 2-trådigt hoppas jag att det blir av 200g bambu och 200g silke. Om inte så blir det något annat. Kommer att bli ett högglansigt garn i vilket fall.



Färgerna blev lite mörkare på fotona än i verkligheten, men glansen... ååh vilken glans.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ska bli kul att få se hur ditt lilla monster ser ut. Vad tänker du sticka av garnet? Det har verkligen en jättehäftig glans. Är avis, ni som spinner är så duktiga. Jag har inte så mycket att välja på här, dåligt med garnaffärer och en del av de lokala spinnarna gör inget så här års, de väntar in turisterna bara.
Tack för gullig kommentar, är borta ca två veckor och jag kommer nog att göra något inlägg från Arub bara jag hittar internetcafé, men det kommer nog inga kommentare under den tiden. :D

teresa sa...

Vilket vackert garn! Och vad kul att kunna spinna (jag har testat en gång men åh, vad svårt det var). Bambu o silke låter spännande.
Ang. besöksräknaren; jag har Statcounter o där kan man välja vad man vill mäta.

Elisabeth sa...

Vilken glöd! Var har du köpt det?

The Willow Fairy sa...

Köpt på www.spinspiration.se . Helt underbar lyster, aldrig sett något liknande