02 mars 2009

Kungsfiskare


Tog en promenad till posten och trodde jag skulle hämta ett paket som jag beställde i slutet på förra veckan, men jag kom hem med en kungsfiskare. Det var rätt lustigt eller vad man ska kalla det, men när jag hade klämt lite på paketet så tänkte jag att det skulle vara en Lyxfiber, kanske silke tänkte jag, undra vilken fågel det skulle kunna vara. Kungsfiskaren skulle bli bra i silke tänkte jag.... och jag måste helt enkelt vara synsk för det VAR en liten läcker Kungsfiskare i paketet. Inte helt silke, men väl silke/merino.... man kan inte ha helt rätt varje gång....

Den lilla fågeln har redan viskat i örat vad den vill bli, frågan är bara när. Blir nog ett sommarprojekt eller en dag när jag inte kan hålla mig längre. Man kan ju alltid spinna garnet tidigare.....


2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Hej
Nu har jag tagit mig tid till att titta in i din blogg. Vilken vacker blogg du gjort, så mjuk och varm i fägerna. Hit är inte svårt att återkomma och det gör jag gärna.

fale artut sa...

Vackert! Det blir spännande att se spunnet!