03 mars 2009

Min vinstlott

Äntligen kom jag mig för att gå till frissan, vilken känsla med fräscha toppar. Klipper alltid minsta möjliga, men nu är det i alla fall inte trassligt. När jag valde min frissa drog jag verkligen en vinstlott.

Grejen var den att för några år sedan var jag trött på alla konstiga frissor (min vanliga hade gått i pension) den ena värre än den andra. Så jag gick in på eniro och valde ut tio olika salonger i centrala Göteborg, skrev ut infon och skulle kolla runt lite.

Min kollega tyckte att jag ju inte kunde välja mer än en frissa idag och höll upp utskrifterna som en solfjäderformad mega-kortlek. - Dra en, sa han. Vilket jag gjorde och på den vägen är det. Har aldrig kollat fler frisor sedan dess. Jag gick dit, fick en tid samma eftermiddag och har varit helnöjd sedan dess.

Visst är det svårt att hitta nåon man trivs med, någon som förstår dig och ditt hår, någon som gör precis som du vill ha det. Kan verka trivialt men håret är viktigt. Annars skulle man aldrig myntat uttrycket "A Bad Hair Day".

Jag önkar alla där ute en bra hårdag imorgon. Godnatt

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ja du, jag känner igen det där allt för väl. Så fort man hittar någon man gillar slutar de eller så är de barnlediga eller nått. Just nu får mitt hår bara växa och växa. Efter att ha haft kort hår i ca 15 år har jag nu ganska långt hår och jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska ha långt eller kort. Är lite Papphammar ibland, du vet Aftonbladet eller Expressen.

ANNEPÅLANDET sa...

Åh, tomatene... Må forte meg ut og kjøpe frø i helgen. Eller er det allerede for sent???

Og så lekkert garn -flotte farger!