27 mars 2009

FO - Nadine (nästan)

Nu är den färdigstickad. Kanske inte räknas som ett FO riktigt ännu, ska blockas och sys ihop och en liten kant ska göras..... okej inte ett FO (än). Söndag, senast måndag ska jag ha den färdig, det är mitt mål för denna helgen. kan faktiskt sätta igång med blockningen redan ikväll.

Det nya projektet går också frammåt, 10cm = 1 nystan stickat. Bilder kommer imorgon.

Har även tjyvstartat på ett litet projekt till, måste jag erkänna, ett par vantar! Ja, jag vet det är vår, men garnet låg där och tjatade på mig och ville bli ett par höstvantar. Inte vilka höstvantar som helst utan ett par torgvantar med huva. På stickor 4,5 går det snabbt även att jag bara stickar ett par varv varje kväll. Kommer bilder på det ockå så småningom. Har bara inte riktigt haft tid att fota idag.

Inga kommentarer: