12 oktober 2009

Aaarghhh

TRASSEL.....

Inte det första man vill träffa på i början av något nytt... men när man inte kan sova vid 4 tiden på natten så är det rena meditationen...

Problem nr två: 3 mm som jag hade tänkt använda mig av visade sig bli för glest, 2,5 mm blir perfekt - förutom att jag bara har en rundsticka 80 cm lång, vet inte om det räcker för att göra båda samtidigt, men eftersom jag ska göra en volang i början så kan jag göra biten med 200 + maskor på en mindre rundsticka och byta till magic loop senare. Kanske blir en bra inskolning på tekniken.

Problem 3: Ett följdfel av ovan - ny masktäthet skickade ut mig på Ravelry igen - vad mkt mönster det finns - titta här och här och här... man blir helt sjuk.

Hittade ett mönster som heter Broad Street mittens - nästan som Broadway, men gjorda för större händer än mina och med huva - jag bläddrade vidare...

Dancing at Lughnasa Gloves - kan det bli mer passande - Lughnasa är den Celtiska skördefesten. Visserligen är skördetiden förbi, men man kan inte få allt och dessutom var dessa designade för och använda på scenen i föreställningen Dancing at Lughnasa - lite utanför Broadway, men ändå... Dessa tar vi...

Och när jag ändå höll på med garn...

Såg ut som ett potentiellt trassel (det svarta såg lika oskyldigt ut), så jag började nysta...

Efter ett tag såg det ut så här...

och lite senare ändå...

Inget trassel, men kul att se hur ett köpenystan är uppbyggt - vad lättroad man är kl 5 på morgonen...

1 kommentar:

fale artut sa...

All vår början bliver svår, bättre går det år från år, många saker att fundera på i början! Heja!