05 december 2009

Dag 1 och 2

Hade tid och lust att surfa runt lite igår och ramlade in på denna via En till stickblogg - en adventskalender med mysteriestickning. Eftersom mina julklappsstickningar börjar bli under kontroll nu så blev jag lite sugen och satte igång att rota i mitt nya förträffliga skåp. Enkel snabb överblick så fastnade jag för ett egenspunnet garn, kanske lite för tjockt för uppgiften, men det går bra med stickor 3.

Dag 1 blev snabbt avklarad, gillar verkligen I-cords.

Dag 2 var också lätt avklarat. Jag gillar att de dagliga uppgifterna inte är för stora. Man gör ju oftast annat också på kvällarna.

Nu är jag mitt i dag 3 och fick en snille blixt till en uppi-från-och-ner-kofta. Det visar jag imorgon.

Nu kommer några favvis pynt, för även julpyntandet tog ett stort kliv frammåt igår. Vardagsrummet klart, så när som på granen då.

Denna är ny - inhandlad på blomsterlandet. Jag är lite svag för fjärilar med de är ju inte direkt juliga, men denna är härligt julröd och glittrig och större än handen.

För några år sedan hade jag precis flyttat till en ny lägenhet i november och hade ingen taklampa i vardagsrumet så med lite underhållande elpyssel blev detta en taklampa och nu hänger den i sovrummet och ger ett mysigt varmt sken - med lågenergilampa givetvis...

Dessa små näpna möss köptes på Liseberg förra december och hänger passande nog i dörröppningen till arbetsrummet där man kan förvänta sig hitta flitiga små möss.
Nu är det hög tid att packa ihop sig och gå på julmarknad.

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad vackert garnet är! Ska bli spännande att se vad det blir!

fale artut sa...

Fint garn! Jag håller också på med en likadan stickning, med köpegarn! Så fin fjäril!

mc-chick sa...

Så fint pyntat du har det!