09 maj 2009

Storstök


Vårt kök ser ut så här just nu. Väldigt luftigt kan man säga och snart klart, eller rättare sagt MÅLAREN är snart klar.....



Så här ser vårt vardagsrum ut just nu och det ser ungefär likadant ut i arbetsrummet och sovrummet också. Jag hittar INGENTING. Sladden till kameran är borta, min mobil är borta, jag tillbringade en timme till att leta efter kameran härom dagen. Det kan ta en stund att återställa allt och stuva undan det vi inte längre vill ha i köket och bestämma var lampan ska hänga.

En miss kommer att ställa till förtret. Vi fick av vår bovärd höra att de inte kommer att måla köksskåpen. Inte vad vi ville, men vad gör man. Ja ja, vi slipper i alla fall packa ner allt porslin. MEN det visar sig att vi har fått en väldigt noggrann och bra målare - han lyfte av alla luckorna och målade skåpen utvändigt. Bra, då blir det också nytt och fräscht..... men han satte inte tillbaka luckorna förränn efter han slipat det han spacklade dagen innan. Slipdamm i alla skåpen, i allt porslin... = ( Så det är bara att ställa sig och diska lite i taget de närmsta veckorna känns det som.

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Stackare... Men du får glädja dig sen åt att du fått så fint i stället. Sen att man måste plocka bort en massa är väl ganska ok då, för det tar man sig ju aldrig tid till annars. Må gott i stöket och du, snart är det glömt och allt är som vanligt igen.

Elisabeth sa...

Det är inte roligt att diska sig genom kökssåpen, har gjort det ett par gånger när jag storstädade köket hos mig själv en gång, och en gång när min mamma hade släckt brand i en kastrull och tömde hela pulverapparaten. Det drar in i skåpen, det.... Men man hitter saker man inte tänker på varje dag, och så blir det fint efteråt, ett tag i alla fall!

fale artut sa...

Hm, inte kul när man inte hittar det man behöver......det har ju aldrig känts så nödvändigt som just då! Men tänk så fint det kommer att bli.