26 maj 2009

Färdiga


Nu är de äntligen färdiga. Mina Leyburn Socks. Sockarna har varit mitt "vid sidan om"-projekt som jag stickat på fikarasterna på jobbet, spårvagnen när jag varit i stan, väntrummet till tandläkaren. Men nu är de klara och jag är nöjd, mina gamla sockar behöver bytas ut.

Jag har flera sockar planerade och jag går och klappar på garnerna titt som tätt. Nu har jag börjat på Diagonal Lace i Lorna's Lace Shepherd Sock.

Sedan var jag ju inne en sväng till min favoritaffär Deisy Design igen igår. Så det blev lite Kidsilk Haze och en liten godisbit till sockgarn som påminner om ett gelébjörnbär.

Kidsilken ska bli en ströja ur French Girl Knits, en tråd av varje färg oh riktigt luftigt stickat. Men det får bli efter min Jungle är klar. Framstycket går inte riktigt lika snabbt fram som bakstycket, men det är på god väg.

8 kommentarer:

Rosenvante sa...

Härligt att kunna ha med sig så där, saknar att få göra så. Jag kör själv till jobbet och på lunchen promenerar jag ju alltid. Gillar verkligen det garnet du börjat sticka på nu, blir så sugen på att få köpa.........nej lådorna är så fulla, får allt vänta lite. Häligt kombination du ska göra på tröjan och det där sockgarnet ser ju mysigt ut, är min färg helt klart, gillar grått och vinrött.

ANNEPÅLANDET sa...

Sokkene ble kjempefine - og nydelig garn! Jeg har sett litt på mønsteret - har jo farget en del garn og bruker kanskje noe av det. De nye sokkene blir også fine - alle skryter sånn av det garnet. Hmm, har jo et par nøster av det på lager...
Jeg har også vært på Drops-salg og kjøpt grått Kidsilk - det skal bli en halsvarmer her hos meg.
Ha en fin uke!

mc-chick sa...

Så mycket fint! :-)

teresa sa...

Härligt glada sockor!!

SF sa...

Jag blir lite nyfiken på vilken tröja du tänkt att göra. Jag har boken och älskar tröjorna i den.

elena sa...

Hej! Jättefina sockar!!! jag letar efter Lorna´s Laces Shepherd sock garn i natur färg, #0ns. 75% ylle och 25% nylon. Vet Du om det finns möjlighet att få tag på detta garn i Sverige.
Tacksam

The Willow Fairy sa...

Hej Elavia

Försök med www.garnkorgen.se om hon inte har hemma så brukar hon kunna ta hem. Hon har Lorna's Laces Shepherd sock i både enfärgade och självrandande färgställningar

elena sa...

Tusen tack för råd!!!