22 maj 2009

Jungle Fever

Min vana trogen så har jag ändrat mig igen. Jag provstickade lite på Cherie Amour, jag har velat sticka den länge men inte hittat rätt garn. Tyvärr blev inte resultatet precis som jag tänkt mig, så nu blir det den här modellen istället - Jungle. Lite av pärlgarnet längs kanterna för lite extra tyngd kanske. Har redan börjat lite på bakstycket för att känna på garnet och det är helt ljuvligt att sticka i och härligt grönt.

Jag får spara Cherie Amour till något annat, för någon gång ska jag sticka den. Och jag hade också tnkt göra den lite mindre V-ringad. Mina axlar är lite sluttande så det mesta ramlar av. Jungle är också V-ringad, både bak och fram, så det blir nog någon liten garntåt eller annan grej baktill så att den sitter kvar på mig och inte ligger som en härva runt midjan....

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så synd att det inte blev bra, men -Jungle är också jättesnygg. Något var nog fel vid mig i går eftersom jag inte fick uppdatering på andra bloggar, trist att missa inläggen. Hoppas du mår bra nu och att du kan få njuta den här helgen i stället, åka lite hoj eller nåt annat mys.

The Willow Fairy sa...

Jag tycker blogger och gmail varit lite instabila de senaste dagarna. jag har fått mkt fel vid sidhämtningen av både min egna blog och mail och andras bloggar.