21 maj 2009

Länge sedan

Känns som att det var väldigt länge sedan jag var inne och bloggade. Men jag har bra ursäkter (om det skulle behövas). Dels åkte jag på magsjuka förra lördagen. Den slog till unde schlagerfestivalen och höll i sig ett par dagar. Dels har jag varit osedvanligt förutseende och pysslat med eventuella julklappar så här ett halvår i förväg, eller så blir det födelsedagspresenter. En nästan färdig och en påbörjad och de vill jag ju inte avslöja vad det kan tänkas vara. Så det har jag inte kunnat blogga om heller. Tvättat mer ull har jag också gjort och jag tror jag kommit igenom hälften nu.

Men nu ska jag nysta upp min vårpromenad som jag hoppas ska bli en Cherie Amour. Ska provsticka lite först. Återkommer när jag har lite bilder att visa.

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Grattis till att du tänker sticka Cherie Amour - Jätterolig stickning! Ett tips: jag har i efterhand fått sy ihop en bit av delningen fram. För mig gjorde den djupa delningen att den satt lite löst över kroppen och gled av axlarna. Om jag skulle sticka den igen, skulle jag vänta med delningen ett par varv och bara göra minskningarna.

Elisabeth sa...

Usch, magsjuka är inte roligt - och så helt på slutet av säsongen, när man tror allt är över av förkylningar och sådant. Får hoppas det bara väntar gröna, sköna dagar nu - Cherie Amour såg ju väldigt fin ut och kommer bli snygg i grönt!