07 mars 2010

Preoccupied bordering on Obsessed


Jag har just läst ut första kapitlet i boken Knitting Rules av Stephanie Pearl-McPhee och kommit fram till att jag är någonstans mellan frånvarande och besatt vad gäller graden av mitt stickberoende...

Jag tänkte att det var en behändig bok med diverse knep och tekniker, vilket det kanske också är, men framför allt verkar det vara en djupdykning i stickarens mentala tillstånd med en lång lista mkt bra argument att beväpna sig med i kampen mot icke-stickarna. Ett bra boktips med andra ord.

Lugn, jag har inte övergått från stickning till läsning helt och hållet, men så här års är det bökigt att sticka på vagnen och bussarna, har dessutom tre byten på min 40 minuter långa resa till och från jobbet, så det blir lite avkoppling med böcker istället.

Visserligen håller snön på att smälta och solen är underbar på dagarna, men när jag åker till jobbet vid halv sex då är det inte varmt, så jag tror att vintern och med den läsningen kan hålla i sig en liten stund till, så det kanske blir några boktips då och då.

På stickfronten är åsksjalen klar och Dropslinnet i cottonviscose är nästan klart. Bilder kommer inom kort. Under tiden ser jag att Asteria varit inne och smygbloggat - kan informera om att det inte var jag som tog korten, så hon har nog en medbrottsling...

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Begåvad kisse, det där! :-)

Rosenvante sa...

Har hon kollat in Ines? Jisses åker du till jobbet redan halv sex, då sover jag ännu.

Elisabeth sa...

Det ser ut som om Asteria har riktiga "bustassar" - på väg att ta tag i något! Hon kanske håller på att lära sig sticka....

Måste kolla in de böckerna av Stephanie, hennes blogg är ju underbar, så om böckerna är lika bra, så.

Sunna sa...

Låter som en spännande bok

Toril sa...

Ja katter är underbara... å kul att du hittat en bok som är så bra!