03 mars 2010

Fotokompott


Jag har fått en utmärkelse av Rosenvante, Tack.

The Sunshine Blog Award is awarded to bloggers whose positivity and creativity inspire others in the blog world. The rules for accepting the award are:
1. Put the logo on your blog or within your post.
2. Pass the award to 12 bloggers.
3. Link the nominees within your post.
4. Let them know they received this award by commenting on their blog.
5. Share the love and link to the person from whom you received this award.

Jag vill skicka vidare till alla bloggar som finns på min favvis lista här intill. Så är du här och finns på min lista så ta åt dig. För även om jag inte alltid hinner blogga så mkt nu för tiden, så vet jag att när jag behöver lite avkoppling, behöver bli underhållen och road, tröstad och tyckt synd om så finns ni där allihopa och många fler. Jag säger det igen - jag är förundrad över hur underbar stickbloggsvärlden är. Tack alla för att ni finns.

Idag fick jag mitt garn och te paket. Tack Kattis. Drops Delight verkar vara väldigt poppis över allt just nu. Jag har fick blått förra veckan, köpte grönt igår och nu detta i en underbar blandning av färger - ska bli så spännande att sticka av det och se färgerna komma smygande en efter en.

Som sagt jag var och shoppade lite igår. Jag känner att jag behöver RÖTT - mkt rött. Kanske bara är så att jag behöver energi och jag vill ha lite småpyssel som muddar och små halsdukar och sjalar att sticka just nu som inte kräver en stor mental insats.

Igår fyllde Asteria 4 månader och väldigt lägligt anlände en STOR överraskning som genast blev mkt uppskattad...

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag önskar att jag var katt hemma hos dig! Ett sådant härligt klättertorn men mysiga vilplatser!

Unknown sa...

Det skulle mina katter älska.
Kram Gina

Cecilia sa...

Katter gör mig distraherad! :-)
Jo, många stickar med Delight nu och jag har sett en del negativa kommentarer, liksom om Fame Trend, för att garnet är ojämnt men i min sjal tycker jag bara det är fint, ger struktur.
Du har fina färger och dina röda garner ser härliga ut, stod och tummade på muskat häromdagen men köpte inget...

Rosenvante sa...

Vilket härligt garn du fått. Hoppas att det inte är ojämnt som Cecilia nämner.
En sådan klätterställning skulle nog blivit väldans poppis här också. Men de får klättra ute i träden i stället. Men nu ligger de helst inne och sover bara. (ja äter en massa också förståss)

Kattis sa...

Är glad att kunna glädja dig..
Jag har själv stickat i Delight garnet och ja det är lite ojämnt men jag gillar oxå att det blir lite struktur...

Hoppas att du ska bli lika nöjd.

Mina innervantar i Dimorphus är stickade i Delight :-)

Ditt klätterträd får mina "killar" att dreggla....



Kramizzzz Kattis

AnJa sa...

Visst är stickbloggsvärlden underbar säger en som bara bloggar om stick ibland men läser runt och suktar desto mer istället :-) Min hankatt har inte fattat att han är kastrerad. Han är helt hopplös just nu...

Elisabeth sa...

Vilken klätterställning, borde bli några timmer med kul i den... Jag var på jakt efter grön drops delight jag med, men var så dum att jag skickade maken: "Nä. Det var så många tanter där inne så jag orkade inte". Nix delight med andra ord. Men det ser väldigt fint ut!