30 mars 2010

Påskpresent

När vi kom hem här idag så låg det ett paket på hallgolvet - jag har inte beställt något så till mig är det ju inte, tänkte jag och tog ett kliv över det lilla paketet, men det var till mig - vilken överraskning! Elisabeth hade fått paketfrossa eller någon annan trevlig åkomma och vilken tur för mig...

Choklad, påskkyckling, en liten plåtask (har redan bestämt att den ska jag ha till mina stickmarkörer) och små fina tulpankort. Det var så mkt Åh och Ah och pip att jag nog mest lät som en kyckling själv och när jag sedan öppnade asken och såg knapparna som låg i - gröna små blommknappar - så gick jag rakt upp i falsett så sött var det. Svampen som ligger i mitten och ser lite grå och oansenlig ut är ingen magic mushroom, men kanske nästan ändå. Jag har aldrig provat någon, men jag har för mig att man ska göra te på den. Man häller varmt vatten över och då blommar den. Låter det knäppt? Jag får fota lite och visa senare - spännande.

Tack snälla söta Elisabeth - du är bara för rar.

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Men det är ju sådant som är så kul, när man inte väntar sig nått och man får något som nån valt ut och fixat med. Då är det extra uppskattat. Låter lite mysko med svampen, men jag dricker ju aldrig te så jag har väl missat nått.

Anna sa...

Vad härligt med paket bara så där! Man borde skicka paket "bara för att" till människor man tycer om oftare än man gör egentligen.
En kompis till mig hade såna där teblommor när jag var där en gång. Jätteläckert! Minns jag rätt så smakade det inte så mycket, mest rent, grönt te. Är man van med smaksatta teer så antar jag att det mest smakar tråkigt. Själv gillar jag när te smakar te och inte är så sötsliskiga, så det passade mig perfekt.

Tigris Predikantan sa...

Vilken lycka att så mkt fint få! Jag fick sådana the-blommor från en arbetsplats som jag inte tyckte om ... de finns än i skafferiet!
:)