04 januari 2010

Revolution!!!


Dags för alla spinnare världen över att göra revolution - som vanligt i vår ulliga värld går vi mjukt tillväga. I maj i Lillehammer, Norge, kommer en utställning med titeln "Handspun Revolution" att gå av stapeln.

Bara det skulle kunna vara spännande nog, men Lexi på Plucky Fluff tar det steget längre och planerar för en världsomspännande garnhärva!

Så å hennes vägnar vill jag göra ett upprop och be alla spinnare därute att spinna en tråd och skicka till henne. Detaljer kan ni läsa om här och sprid det gärna vidare på bloggar, via mail, tejpa upp posters i din garnaffär. Alla sätt är bra.

Det finns också en grupp på Ravelry som man kan gå med i eller bara läsa senaste nytt.

1:a Mars är deadline så sätt igång att spinna och sprida revolutionen...

2 kommentarer:

Kristina sa...

Spinnartrenden har kommit för att stanna! Det kunde jag inte tänka mig för 10 år sedan. Fantastiskt!

Toril sa...

Ja hade jag kunnat spinna så hade jag varit fet-på!