12 maj 2010

Brrr....


Hujeda mig sicket väder vi haft i eftermiddag. 5 grader, ösregn och lite blåst på det. Ett perfekt väder för film och varm choklad, men vad har vi pysslat med - jo motorcykeltur till Alingsås! 7+7 mil i hällregn varvat med störtskurar...

Tur att vi bestämde oss för att ta med vinterhandskarna i fall det skulle vara kallt, för de gick åt. Så nu hänger det mesta på tork. Blöt i nacken, midjan, om händerna - och i ena armhålan!?! Då blir man rätt kall. Inget jag kan rekommendera.

Varför? Ja inte var det då någon nöjestripp - vi behövde byta olja och det ville vi göra hos vår "lokala" Ducati-agentur...

6 kommentarer:

Carola sa...

Världens roligaste utflykt, låter det som!!

Apropå det där med släta strumpor och disktrasor. Det är det jag är lite rädd för att folk på stickcafét ska tro att det är det enda jag gör. Jag förstår mig inte på dem som tar med sig spetssjalar och sånt på stickkvällarna. Måste de repa upp allt när de kommer hem sedan, låtsas de bara sticka ... eller är de helt enkelt supermänniskor?!

skapa och inreda sa...

Inte bra väder för motorcykeltur:(
Här har det regnat hela dagen, hoppas på bättre väder de närmaste dagarna.
Kram Annika

Anette sa...

Kunde ni inte väntat en dag eller två?

AnJa sa...

För en gångs skull kan jag kontra med ett finfint väder. I går sken solen nästan hela dagen och jag satt t.o.m ute och fikade i solskenet på eftermiddagen :-)

The Willow Fairy sa...

Hade gärna väntat, men tiden var bokad och det är svårt att få tid så vad gör man...

Anonym sa...

skall inte skriva vad jag tänkte när jag läste detta. morr.

M.