09 april 2009

Påsk-Paket

Jag blev förvånad när det kom inte en men två avier i posten idag. Så jag iväg till posten omedelbums.

Det första var en liten låda med mina visitkort som jag trodde inte skulle komma än på ett par veckor - trevligt.

Det andra paketet var ännu trevligare. Garn och choklad, kan det bli bättre, och det precis i tid före påskhelgen. det syntes redan på utsidan att det var ett pakeet helt i min smak - det fanns en bild på tre kissar. Vågar jag gissa att det var Ivory Cats? Madicken godkände genast paketet.


Det var lättare sagt än gjort att komma in i paketet och det krävde visst våld eftersom jag var för lat/ivrig för att hämta något verktyg.


Väl inne i paketet var det mer emballage - bubbelplast och sedan en påse från tehuset Java. Där var teet jag fick i förra Garn och te-bytet köpt kommer jag ihåg. Och när jag väl kom in i det allra innersta och fick se all choklad och garn och till och med en badbomb som doftade underbart så insåg jag att påsken var räddad för där låg en påskhare och ett trevligt kort och allt kändes bara så rätt.



Jag älskar brev och paket. Tack Ann-Charlott. Jag blev jätteglad. Sarek är ett garn som jag velat köpa länge nu, men de gånger jag tänk göra det har jag fått beslutsångest vad gäller färgställningarna och lagt ner försöket för att fundera vidare på vilken färg jag tycker bäst om. Tack för att du valde åt mig. Vi får se vad det kan tänkas bli för något. Chokladen är redan provsmakad åtminstone en liten bit. Den med Earl Grey smak var riktigt god. Och badbomben kommer väl till pass då jag gillar att ligga i badet och sticka eller nysta garn.

Själv har jag inte kommit riktigt så långt med mitt paket ännu. Jag har inskaffat alla delarna så nu återstår bara att paketera det och skicka iväg det söder ut. Kommer ju tyvärr inte fram före påsk, men strax efter hoppas jag.

1 kommentar:

ANNEPÅLANDET sa...

Ligger du i badet og nøster garn?? Jeg er imponert! Jeg ligger i badet og leser, men mister alltid bladene/avisene i vannet. Skulle jeg nøstet ull i badet, ville den vel krympet. Eller hva med å strikke votter i badet - og så tove/filte dem direkte?! Hvilken god idé - sparer masse tid!!
Ha en riktig god påske!