21 april 2009

Den som väntar på något gott.....

.....väntar alltid för länge.


Jag vet att det är flera dagar kvar till helgens kurs, men jag har burit ner lite ull från vinden som har tvättats och lagts på tork, Lagt fram lite annan ull och kardor, härvträ och lite annat smått och gott som ska med.
Ullen blev betydligt vitare. I bakgrunden syns den stökigare delen av arbetsrummet.

Från det ena till det andra. Jag pratade med min gudson idag.

- Hej
- Hej, Fyller du år idag?
- Ja, sju.
- Grattis
- Tack. Hejdå.....

Han hade bättre saker för sig än att prata med mig tydligen.... men jag får träffa honom på torsdag istället.

Nu har jag en blommande pelargon till. Denna gången var deet Pebbles tur att visa sina små söta blommor.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Va fluffigt och vitt det blev. Vadå stökigt???? Tittar man närmare ser man ju vad du gillar, stickbok och en massa garn. Det kan aldrig bli stökigt med sådant, bara hemtrevligt.
Pebbles hade verkligen en söt blommning.

mc-chick sa...

Hur mycket ull ska du ta med? Jag får kanske tvätta lite till. :-)

teresa sa...

Visst är det kul när det börjar blomma i fönstren! Här händer ngt varje dag bland mina pelargoner.
Ang. tvåändsstickat: ändamålet är nog att det blir slitstarkt o extra varmt. Det behövdes nog förr i tiden, innan man levde i detta slit o släng-samhälle. Nu vete sjutton om det är värt den otroliga tid det tar...

ANNEPÅLANDET sa...

Det ser gøy ut å spinne - det vil jeg prøve i mitt neste liv! Og så vakre pelargonier, det er nok en stund igjen til mine blomstrer, men jeg gleder meg allerede.

Det ligger en utfordring til deg i bloggen min, om du har lyst.