22 februari 2009

Maja och Snöig Slottskog



Svårt att fota sjalar under arbetets gång, men jag gjorde ett försök. Här syns en av de fyra panelerna och en närbild av början. Jag har nu gjort 13 upprepningar av mönstret och det ska bli en 14:e innan jag maskar av. Jag tror jag ska sticka in lite pärlor i avmaskningskanten för att få lite tyngd i den. Jag har ingen aning om hur stor den kommer att bli när det blivit blockad, men det ska bli väldigt spännande att se hur den faktiskt ser ut.


Idag har det inte blivit så mkt stickat, för det snöade igår och då vill man ju ut och se hur fin världen har blivit. Tyvärr kommer det nog att töa bort helt i morgon. Det är redan rätt slaskigt efter en hel dag med strålande sol.





Två bilder med samma motiv. Det första togs 29/12 och det andra idag i Azaleadalen, Slottskogen. Tycker det första är vackrast, men det är så roligt och upplyftande med snö. Allt blir rent och ljust och alla blir glada.

Inga kommentarer: