20 februari 2009

Garn och te söder ifrån

Jag älskar att få paket. Så jag blev alldeles tillifrån mig av nyfikenhet när avin fladdrade in i hallen. Så spännande att få paket som man inte vet vad det innehåller, från någon man inte äns känner. Jag visste ju att det skulle vara något form av garn och te, men ändå.

Så jag sprang iväg till posten och hem igen. Spännande spännande..... Och titta vad det blev



Härligt sockgarn, Opal, med många färger. Har tidigare stickat i Fabel och Regia som ju är i samma kategori.

Jag har svårt att sticka i garn som bara har en färg eller en struktur, då får det vara ett mönster med kablar eller spets som gör stickningen intressant.

Teet var Lundablandning och jag får en känsla av sen vår när jag dricker det. Ser en bild framför mig av ett körsbärsträd i blom, en mild sol och en liten gräsplätt.

30 minuter senare såg samma innehåll ut så här.....



... man måste ju prova lite.... inte starta något nytt idag, bara provsticka lite. Chokladen smakade också förträfligt... En kopp te och en bit choklad - vem behöver middag. Tacka Sanna, du lyste upp min dag.

Inga kommentarer: