08 juni 2010

Långa väntetider...

...är det på den här bloggen. Men jag hinner varken med att skriva eller läsa just nu. Det blir nog bättre så småning om. Ni får ha tålamod med mig tills dess. Men nu har jag i alla fall lite att skriva om.

Vi börjar med Söndag...


En underbar tur genom Azaleadalen i Slottskogen
Klicka gärna på bilderna för en närmare titt...
Titta där - en älg!




Vidare in i Botaniska



Men hallå där - inte kan väl kaniner rida?

Min favoritplats - Örtagården


Många blommor knoppar sig och är på väg


Som denna pionen - visst är de vackra även i knoppform.


Kaprifolen hade slagit ut och doftade ljuvligt.

Rosorna som täcker den lilla mysiga tunneln väntar en stund till.



Ormbunkar är underbart frodigt gröna - de väntar minsann inte på nån...

Och det gör inte det härliga vädret heller. Jag är glad nu att jag tog mig en lång härlig utflykt i söndags. Sticket var givetvis med och det blir väl bilder på det också vad det lider, men nu är det nog tillräckligt med bilder - eller vad tycker ni?

Det enda jag inte lyckades få med var gullregnet som var fantastiskt vackert, men batteriet dog...

I går måndag blev det shopping mest hela dagen - tyger, garner och annat. Mer om det imorgon. Nu ska jag gå och sticka - är inne i en intensiv ärmavslutning...

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Fasen vad jag blir avis nu. Det var det vackraste jag sett på länge. Vår botaniska kan ju slänga sig i väggen.

fale artut sa...

Så osannolikt vackert, underbara bilder! Tyg, hmmmm.
Det kom det med posten idag.....
Tur att man kan använda sina händer!
Vi väntar så gärna, ta det bara luuuugnt!

Cecilia sa...

Jag är hjälplöst "efter", både med bloggandet och läsandet...men så får det vara den här tiden!
Fantastiska bilder du tagit, underbara att återvända till i februari när vintermörkret känns tungt!

Susilull sa...

Såna ljuvliga bilder! Så mysigt med en skön söndagsutflykt! Lycka till med ärmslutet!

Susanne sa...

Milda Matilda eller "shit pommesfrites" som ungarna säger :) Vilka fantastiska bilder, i det närmaste "doftbilder", vackert!!!

Carola sa...

Åh herregud så vackert. Där skulle man ha varit med dig!

Tack för omtanken på min blogg, Ulrika. Det är lite bättre nu. Kanske reder det ut sig. Håll tummarna och be för det.