08 januari 2012

Varv ett klart...

Det blir ju många varv på varvet vid näverstickning så egentligen kan man ju säga att första raden är klar, dvs bastrianglarna.


Ser ju inte mkt ut för världen just nu, men det går så sakteliga frammåt.

Har nu 22 bastrianglar på rad ett. Först tänkte jag att det blir nog bra med 33 rader, men nu inser jag att halva rad två kommer att vara utfyllnaden i rad ett och resten basen i rad tre, så hur många varv/rader kommer då att behövas för att längden ska bli 1,5 gånger bredden? Hmm... Eller tänker jag onödigt krångligt nu? Stickar ett par rader till innan jag räknar på det. Nu ska jag byta garn.

Började med Drops Delight i grön/gråa toner (och som ska vara genomgående återkommande) och nu ska vi se vad som kan bli bra bredvid det...

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Tala om tålamod! :-)
(Nu blev jag sugen på att rota fram mitt Drops Delight, det är ett behagligt garn!

Rosenvante sa...

Man skulle kunna tro att du hade lite abstinens när du kom hem efter semestern.
Just nu är jag så trött i huvudet så jag fattade inget av din förklaring, men det får jag återkomma till sen eller så faller det på plats om du bloggar om det hela tiden framöver. :)

Maritas Maskor sa...

Oj, det verkar vara avancerad matematik att räkna ut det där...
Det ska bli kul att se hur den blir sen!

AnJa sa...

Drops D verkar mjukt och härligt! Jag stickade en sjal i näverstick men gjorde den för liten så det blev mer som en axelvärmare. Med det är en väldigt rolig stickning!