16 januari 2012

Slut på julen

Visst blir det lite tomt när man plockat bort alla färgglada pynt - även om adventljusstaken i fönstret får stanna en stund till - och än är det långt från vår på utsidan. Det är då jag älskar stora fång av tulpaner och andra blommor. Dessa inhandlades på väg hem... 


 På fem minuter var de helt utslagna, men om jag sätter ut dem på balkongen till natten så kanske de håller längre...


Vad har ni för knep för att fylla tomrummet efter julen?

Filten är en bra bit inne på sin tredje rad och nu börjar man skönja mönstret.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Ny bakgrund och nytt typsnitt, tror jag?! Ser ljust och öppet ut, riktigt vårvinterfint!

Jag fyller inte i efter julpyntet även om det kan se lite tomt ut, det är nästan lite skönt att det blir kalt tycker jag. Men tulpaner och rosor är ju förstås aldrig fel!

Du har varit flitig med filten, nu blir jag sugen på sådan stickning, fast ett något mindre projekt. Din filt kommer bli helt ljuvlig!

Rosenvante sa...

Håller med Cecilia, det har blivit väldigt ljust här.
Jag saknar faktiskt mest ljusstakarna, det blir så mörkt i alla fönster, annars har jag gjort som du, köpt tulpaner.

Anita Tørmoen sa...

Så spennende strikk du har på gang. Jeg nyter når julen blir pakket bort, for da blir det så lyst og fint her. Da får jeg mer inspirasjon liksom:)

Maritas Maskor sa...

Vilka snygga tulpaner!! Helt otroliga!
Och så imponerande att ge sig på att sticka en hel filt!
Det blir nog gosigt att vira in sig i den sen :)
Jag har något till dig att hämta på min blogg!!