07 januari 2012

Dum i Huvudet...

... är man allt som oftast...

Vaknade första morgonen hemma - klockan 6!!! 

Vad gör man då?

Jo man plockar fram alla sockgarner man kan hitta och lägger upp dryga 300 maskor på stickor 2,5 mm.


Och vad ska då detta bli?

Jo en filt i entrelac/näverstickning - något jag inte provat på tidigare men alltid beundrat. En filt är ju bra för det är ju bara ett rakt stycke - ett ganska stort sådant... 

Blir nog en lååång följetong

Packa upp? Jo det gjorde jag igår kväll direkt, och då radade jag upp fynden på sängen som vanligt och fotade mina nya dyrgripar...


Mest fina shoppingpåsar, men lite kläder, parfym och mandelkrokant. 
Uppe i vänstra hörnet syns boleron och Annis som jag stickade under semestern. Boleron blev lite liten, men den kanske passar någon annan, Annis kändes också som att den blev lite liten, men den ska blockas först och den blir nog en lagom vårhalsduk...

Ok - det får bli en liten sista bild från Spanien också...

ca 5 cm utan spröt...

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Nu var du väl lite hård mot dig själv; hemkommen och utvilad, det var ju därför du vaknade tidigt! Och så fick du gjort något roligt medan vi andra sov bort tiden... (Inte jag, förresten, jag var uppe och arbetade lite, men det var ju planerat.)
Det blir nog en fin filt, entrelac är kul och så driver det en framåt "bara EN ruta till"....

AnJa sa...

Ooooops 300 maskor, det blir långa varv! Men det blir säkert snyggt!

Tatiana sa...

Ja, det är ganska många maskor 300.