05 mars 2011

Trevliga paket och ull, ull, ull


Två paket med fibrer och en slända hämtades ut i början på förra veckan.


Men eftersom jag fortfarande har svårt för att slita mig från färggrytan igen så hann en del fibrer försvinna dit innan jag hann att fota allt.

BFL oatmeal med tussah silke blev skogsguld...

Och mjukaste merino också med silke blev en vacker fjällsjö...

Ytterligare ett paket med sländor lär vara på väg och jag väntar med spänning på detta. För just nu händer det mer på spinnrockar och sländor än det gör på stickorna känns det som.

Jag har äntligen spunnit färdigt hela Ramalina så det blev 450gram och över 1400m. Nu ska det bli en härlig omlottkofta...

Min merino/silke i färgen Forest Fairy är på väg in i spinnrocken och sländan ovan har fastnat i en fjällsjö av BFL/kid Mohair, något mörkare än den ovan. Bilder på detta kommer så småningom.

Ha en fortsatt lat helg hälsar Asteria...

Och Ozzy...

Själv ska jag försvinna ut i köket igen...

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Åh så är kissarna med i all verksamhet ser jag. Mysigt med intresserade vänner. :)

Lillemor i Hummelsta sa...

Haha, ozzy är precis som en av mina kissar, somnar med huvudet i en sko. Verkar ju så skönt också att ligga utslagen rätt över ett par skor. Fina kissar, fint garn.