14 mars 2011

Nya projekt x3

Lite mer än bara färggrytor förekommer det allt här hemma. Tex så håller mitt Ramalina-garn på att bli en Giselle. Det har jag ju berättat förut, men här kommer första bilden...


Som vanligt lite svårt att fota en uppifrån och ner-kofta, men här syns överdelen på bakstycket. Just nu i skrivandets stund har jag delat ärmarna från resten av koftan.

Projekt nummer två är Arabesque i garn från Fleece Artist i färgen Smoke - vågar vi hoppas på att resultatet blir "Smoking Hot"...

Här syns bandet som delar av linnet under bysten och övre delen av framstycket (och en tigertass...)

Sist och minst har vi nästa sockprojekt - Hedwig

Efter eget huvud och i garn från Opals Harry Potter-serie i färgen Hedwig (Harry's uggla)


Asteria spanar efter andra, lite mindre fåglar...

3 kommentarer:

Mia sa...

Tre fina arbeten. Färgerna ser lite ut som kyrktaksullen du har lagat. Behagliga tycker jag.

AnJa sa...

Det blir snygga saker! Och ton i ton ser det ut att vara åxå. Nu blev jag sugen att börja sticka sockar. Har ett nystan Opal liggande tror jag. Men... det finns litet annat som skulle göras klart först ;-)

Anita Tørmoen sa...

Flott garn, og fargenyansene er så utrolig vakre.