21 juli 2010

Mysig morgon


Det här är Ozzys kelstol. När han är kelig så sätter han sig på stolen och talar med ljudlig stämma om detta. I morse var han inte så värst kelig av sig - till att börja med...

Ozzy är lite klumpig och klantig - givetvis på bästa, mest älskvärda katthanemanér. I morse hade han klantat sig i kattlådan vilket resulterade i BaB - Bad av Bakdel! Efter det var han rätt sur. Men det gick snabbt över när jag satte mig på HANS stol och åt frukost.


Ozzy får inte helt lätt plats i mitt knä längre, men det stuntar vi i.

Efter en stunds omgrupperande hade vi hittat en hållbar position och så satt vi där och hade en riktigt mysig sommarfrukost och lyssnade på Jill Jonsson som sommarpratade förra veckan. Man kan lyssna i repris på alla sommarpratarna på P1's hemsidan.

Nu ska jag packa ihop mig och åka och bada för snart ska det klarna upp och det gäller att vara i tid för att få en bra plats. Ha en trevlig dag.

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Mysig katt! Det sägs ju att katten äger människan och inte tvärt om och har man katt så vet man...... :)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

De tar sig gärna friheter.
med hej fr. koftan

Anita Tørmoen sa...

Den katten din er jo bare helt skjønn:))

Toril sa...

Sommarpratarna inger ett slags lugn...Tyckte dock inte om just Jill Johnsons prat...men smaken är ju som baken!
Har du sett min nya blogg? Kanske kan intressera dig:)Kram

TvåÄndsStickan sa...

Tack snälla för det underbara spinnbytes paketet. Det var så fint!
Jag är ju lite novis på att spinna annan ull än det som kommer från svenska får och jag har aldrig beställt i så fina färger.
Tencel vet jag vad det är MEN vad var det som var inlindat i silkespapper? Ska man spinna av det oxå. Mv ullhälsningar ¤Birgitta