11 februari 2012

Nu är det vår!


Nu har väl febern gått upp igen tänker ni, men nej det är faktiskt så att jag har min egen lilla vår här på insidan. Pingstliljor, tulpaner och hyasinter tror jag det var jag påtade ner i höstas.


Det blev så illa kallt på utsidan och inget skyddande snötäcke fanns det heller, så jag tyckte lite synd om de där små stackars bladen som hade börjat titta upp. I början ställde jag ut krukan på dagen och tog in den på natten. Det var i alla fall så jag hade tänkt göra, men det blev lite si och så med det...

Nu gick det ju betydligt fortare på insidan så jag kan nog påstå att jag kommer att ha påskliljor i god tid före påsk i år...

7 kommentarer:

Anna sa...

Jag som älskar lökväxter blir ju lite avundsjuk... Underbart med en sån blandning i en kruka, den idén snor jag. :)

KataM sa...

Visst är det underbart att tjuvstarta våren inomhus. Själv har jag en liten ek med nyutslagna blad i en kruka på fönsterbrädan.

Cecilia sa...

Jag har en amaryllisknopp som jag ska kämpa på med innan jag börjar sträva med vårlökar! Men det ser härligt hoppfullt ut!

AnJa sa...

Vad härligt! Måste nog införskaffa några lökar :-)

Rosenvante sa...

Det ger hopp att det kommer en vår i år också.
Skönt att du verkar lite bättre, även om det är skönt med en eller två dagar i sängen blir det jobbigt i längden.

Anette sa...

Vad härligt med vårgröna blad som sticker upp ur jorden! Jag brukar köpa massor med hyacinter till jul som jag förvarar i ett kallt förråd.Sedan tar jag in några åt gången.Denna veckan har dom sista blommat som jag köpte i början på december.

Cecilia sa...

Öh...moi?! På stickfest i väst? :-D
Det har liksom inte föresvävat mig på allvar att jag skulle anmäla mig, tror jag. Insåg nog bara att jag kunde haft nytta av Jeanettes uppläggningstips. Nä, det får nog vara i år med, krockar med min mamma-helg. Men där finns massor som egentligen lockar!