02 februari 2012

Fryser....

Hutter vad det slog om snabbt och blev iskallt...

Jag tycker inte om att frysa så jag gjorde ju ett litet avbrott i filtstickningen och gjorde färdigt min mössa och halsduk. De blev färdiga nästan samma kväll som jag skrev om det, men nu kommer det bilder också...


Mössan blev snabbt för stor och så blåste det rakt igenom, men jag löste det genom att sticka ett brett band i rätsticknig med för små stickor så det blev riktigt tätt och elastiskt. Sedan sydde jag på den på insidan med resårtråd. 


Resårtråd är en superbra uppfinning och jag har nog alla färger som tillverkats vid det här laget. De flesta - nej - alla mössor jag stickat har ganska snabbt blivit för stora. Finns det något bra knep - utöver resårtråd alltså?

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Upplever också det där med att mössan växer.
Det där såg gosigt o skönt ut i den här kylan, tur vi kan producera snabbt och varmt eller hur?

Anonym sa...

Jag erkänner, jag har inte varit på denna webbsida på länge ... men det var en annan glädje att se det är en så viktig fråga och ignoreras av så många, även professionella. Jag tackar dig för att göra människor mer medvetna om möjliga problem.