13 juni 2011

Nya sockar på gång

Jag gillar grönt...
Jag gillar långa knästrumpor... 
Jag gillar att utnyttja nystanet till max... 
Jag gillar när garnet och mönstret kompletterar varandra...

Dessa kommer att bli ett par favvisar...



Grundmönstret är det samma som alltid med tå och häl i kortrader. Det enkla med väldigt passande spetsmönstret hittade jag här, Shell Design #15,  och efter en liten stunds klurande kom jag på hur jag skulle öka på lite maskor allt eftersom det behövdes utan att det blev konstigt...


7 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Disse blir flotte!

Maritas Maskor sa...

Jättesnygga! Både modellen och garnet är super!
Och duktigt klutat måste jag säga :-)

Tina sa...

Jag håller med dig på alla punkter (särskilt den om grönt ;) ). Sockarna är jättefina!

Susilull sa...

Fint mönster och härlig färg, jättefina!!

Tatiana sa...

WOW! Så snygga sockarna med spetsmönster!

AnJa sa...

Helläckra! Älskar också grönt!

Carola sa...

De där kommer att bli snygga. Är lite avis på dig som orkar sticka mönstrade sockar Jag tröttnar och får SSS :(