22 maj 2011

Utsikt från stickhörnet


Eftersom jag inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja så här långt efter det senaste inlägget, så börjar jag med något riktigt njutbart...

I söndags var det en mörk dag med regnet som hängde i luften länge länge. Fast sedan hängde det inte kvar längre utan kom ner i stora mängder på kort tid... Jag som hade varit sugen på lite avkoppling från det organiserade kaoset hemma (mer om det senare) var på väg till Botaniska...

Raskt bestämde jag mig för att växthuset nog var ett lämpligt mål - det var visserligen fuktigt även där, men varmare och så finns det bänkar lite här och där... Jag provade stickvänligheten på ett par av dessa platser och kan mkt väl tänka mig att tillbringa fler regniga dagar där med ett trevligt sticke. Se själva...

Först begoniahuset...




och sedan i regnskogen...

Vad säger ni - ingen dålig stickhörna ...

2 kommentarer:

AnJa sa...

Härligt! Jag känner riktigt hur det är därinne!

Cecilia sa...

Varför går jag aldrig till botaniska nuförtiden? Där är ju fantastiskt! Bättre än universeum. Kanske man skulle anordna stickacafé i grönskan?! :-)