21 oktober 2010

Äntligen stickat


Det har varit mkt julklappsstickande på sista tiden, men denna kan jag nog visa upp eftersom jag inte tror att personen som ska få den läser min blogg...

Stickad i tunt kidmohair med virkad kant i alpacka. Helt egen modell stickad nedifrån och upp nästan helt utan sömmar, bara mitt uppe på ärmen/axeln finns en "söm" och den stickade jag ihop samtidigt med avmaskningen. Lätt och enkelt modell.

Detta är embyot till nästa kofta - en uppifrån-och-ned-kofta - som jag startar med en I-cord. Sea Wool från Fleece Artist + Kid-Silk från Drops = supermjukt.

Tog en rejäl promenad idag. Synd att jag inte hade kameran med mig för jag såg en hel svanfamilj - två vackra vita vuxna och inte mindre än 5 stora brungråa "ungar".

Trots det kyliga vädret var det riktigt härligt ... ända tills det började regna. Konstaterade att man behöver ingen Botox så länge det finns 2-gradigt regn - pannan var helt stel när jag kom hem. Jag måste gräva fram mössan tills nästa gång för tyvärr är det nog höst nu.

Lite fluffigt hagel hade vi idag också - singlade som snö men hade form som hagel, men det låg inte så länge...

Ha en bra kväll i höstrusket - nu ska jag ta sticket med mig i badet...

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilken underbart gullig liten kofta.
Men stickar du i badet? Tänk om garnet ramlar i då.

Veronica sa...

Jättefin kofta. Tänk att få en så fin julklapp =)
Hur lyckas du sticka i badet? Jag kan inte ens läsa en tidning i ett badkar utan att blöta ner allting =)

Anita Tørmoen sa...

Så søt jakke du har strikket. Ditt nye arbeid på pinnene blir også spennende - fargene er flotte.

Maritas Maskor sa...

Oh, vilken härlig kofta! Man riktigt ser hur go´den är att ha på sig. så glad den ska bli som får den i julklapp!!