19 december 2010

Julsjalen färdig


Lite större än jag hade tänkt, 150 bred, men så mysig och gossig.
1 tråd Zauberball och 1 tråd kidsilk. Det gick inte riktigt åt två nystan Zauberball, men nästan.

Mitten är vanlig slätstickad sjal med ökning i mitten vartannat varv och i kanterna varje varv. Avslutningskanten är Haruni som finns på Ravelry.

Hade köpt en ny ask med långa lite grövre nålar för att ha när jag blockar, men jag får köpa en till för det räckte inte hela varvet runt... Det går åt otroligt många nålar ibland

13 kommentarer:

Therese sa...

Den är ljuvlig!

Unknown sa...

Underbar! Säkert varm och gosig till jul.

Rosenvante sa...

Helt underbar

Maria sa...

Du har verkligen lyckats, helt underbar!

Unknown sa...

Såå vacker!!

Cecilia sa...

Jag har aldrig sett Haruni komma så väl till sin rätt!

Mia sa...

Vilken härlig julsjal, både fasong,mönster och färg. Det harunimönstret är så fint som avslutning, måste få mig mönstret snart..Inspirerar med din sjal :)

Sunna sa...

perfekt, ursnygg, vill ha!!

Susilull sa...

Fantastisk vacker! Så läcker och mysigt med en stor sjal som man verkligen kan svepa om sig ordentligt!

Maritas Maskor sa...

Vilken fantastisk sjal!!
Underbart garn och modell!
Den kunde inte bli finare!!

AnJa sa...

Alla har redan använt mina ord :-)

Syster Värst sa...

Fantastiskt vacker sjal! Jag brukar titta in för att se vad som händer, men det blir inte så ofta jag kommenterar. Den här gången var jag bara tvungen... :-)

The Willow Fairy sa...

Tack snälla ni för alla underbara kommentarer - det värmer lika gott som nog sjalen snart gör