23 november 2009

Spinnrock och fanastisk stickning

Mkt julklappar nu. lagt två i spänn och avslutat en till framför tv'n. Så inget stickat eller spunnet att redovisa, men jag ville ändå bara tipsa om denna... Något extra är den ju, men jag undrar om jag inte hade blivit helt sjösjuk om jag skulle använda den - man kanske kan hypnotisera folk med den. Kul att pynta, eller pimpa som det heter numera, sin spinnrock, men detta var nog lite bortom mina abitioner...

Sedan ramlade jag in på denna då Marion anslutit sig till min blog. Hon är helt makalös. Jag förstår inte många ord tyska, men bara fotona på hennes konstverk till plagg är värda en stundsandlös surfning.

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag förstår inte heller tyska så bra men sådana makalösa tröjor! Fantastiskt!

Rosenvante sa...

Spinnrocken ser ut som en godisbit, en god sådan också.
Jag som inte kan ett enda ord tyska, tog översättningen på sidan och trodde jag var smart. Det blev mer virrigt än innan. Dålig översättning alltså.
Men vilka plagg hon gör, helt otroligt fint.

Toril sa...

Vilken ball spinnrock! Jag kan inte spinna eller rättare sagt jag vet inte hur man gör...men en sån spinnrock hade man ju velat prova!

Nobiantary sa...

Spinnrocken var ju grym! Skulle inte ha något emot en sådan...

Sunna sa...

Kepigt det här med blogg och julklappar, helt plötsligt kan man ju inte visa

The Willow Fairy sa...

Ja, och helt plötsligt har man för mycket att göra för att blogga...